MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 12-24 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

תזונה מאוזנת גם בגיל שנה

יום ההולדת הראשון של התינוק בגיל שנה מהווה אירוע מרגש שמציין אבן דרך בהפיכתו לפעוט, בו הוא מסיים תקופה של גדילה והתפתחות משמעותיות ביותר. 

אם לפני שנה הוא היה תינוק קטן שבעיקר אוכל וישן (ובוכה) הרי שכעת הפעוט פעיל, יודע להגיד מספר מילים ואוכל מגוון מזונות מתפריט המשפחה, בגיל זה לרוב הוא כבר נמצא במסגרת של גן או משפחתון ולנו כהורים חשוב להמשיך ולוודא שהוא מקבל את כל מה שהוא זקוק לו מבחינה תזונתית.

מאפייני התנהגות לגיל שנה - "אני לבד"

בגיל שנה הפעוט רוצה להיות עצמאי כמה שיותר. חלק מביטויי העצמאות הראשונים מתבטאים סביב האכילה: הוא רוצה לבחור בעצמו את מזונותיו, מתחיל להיות בררן ולרוב גם רוצה לאכול בעצמו וכך חלק מהאוכל מגיע לכל מיני מקומות ולאו דוקא לפה.

קצב הגדילה שלו אמנם אינו כה מהיר כמו בשנת החיים הראשונה, אך עדיין חשוב שהוא יאכל היטב ומאוזן וירכוש הרגלי אכילה בריאים. עכשיו כשהוא כבר "גדול" קל יותר להושיב אותו לשולחן המשפחה שם הוא יכול להנות מהחוויה המשפחתית המשותפת ולאכול ממגוון המאכלים של כולם. הקפידו להמשיך ולהציע לתינוק תפריט מגוון המכיל את המזונות שהוא כבר מכיר ואוהב ובצידם מזונות חדשים. תפריט בריא ומגוון צריך לכלול בשר ועוף, ביצים , מוצרי חלב, דגנים (רצוי מלאים) וקטניות  ופירות וירקות בחמישה צבעים.

תחליף חלב-תמ"ל כהשלמה ואיזון לתפריט היומי

חלב הינו מרכיב חשוב בתזונה והוא תורם לגדילה ולהתפתחות של ילדים. הוא מספק סידן וחלבון איכותי. בגיל שנה אמנם כבר מותר לתת חלב פרה אך רגע לפני שאתם מוזגים ו את כוס החלב מומלץ יותר להמשיך ולתת לו את תחליף החלב-תמ"ל המתאים לגיל זה (שלב 3) שעשיר יותר בויטמינים ובמינרלים ובמיוחד ברזל שמוסיף להיות רכיב תזונה חשוב מאד לגדילה ולהתפתחות גם לאחר גיל שנה.

מחקרי צריכה מראים כי פעוטות רבים ממשיכים לשתות תחליפי חלב - תמ"ל גם לאחר גיל שנה ומאחר והם גם נהנים ממנו, זוהי הזדמנות טובה להשלמת הויטמינים, המינרלים ואבות המזון.

מטרנה שלב 3 מועשרת בויטמינים, במינרלים ובפרוביוטיקה. אין בה סוכר לבן או חומרי טעם – כמו בכל שלבי מטרנה. שילוב 1-2 בקבוקים ביום בתזונה של פעוט אשר אוכל כמעט הכל מתפריט המשפחה מהווה השלמה תזונתית המשמשת לו ולהורים רשת בטחון שהוא אכן מקבל את כל מה שהוא צריך.

לפעוטות בגילאי שנה עד שלוש בקבוק מטרנה שלב 3 (כ240 מ"ל ) מספק: כשליש מכמות החלבון המומלצת, כ40% מקצובת הברזל והסידן, כ60% מקצובת האבץ היומית המומלצת, כ17% מהקצובה המומלצת ליום עבור ויטמין D, ובנוסף מכיל גם פרוביוטיקה .